Suomi voitti kuudennen kerran peräkkäin ringeten maailmanmestaruuden. Suomi voitti Kanadan kaksi kertaa MM-kisojen loppuotteluissa. MM-kisat pelattiin Mississaugassa Kanadassa.
Kanadalaiset keksivät ringeten 1960-luvun alussa. Ringette muistuttaa jääkiekkoa. Ringette tuli Suomeen 1970-luvun lopussa. Suomi on viime vuosina ollut maailman paras ringetessä.
Suomessa on kymmeniä ringette-joukkueita. Mestaruussarjan kärjessä on Lapinlahden Luistin. Lapinlahden Anne Pohjola on pistepörssin ylivoimainen ykkönen. Pohjola oli myös MM-loppuottelun paras pelaaja. Hän teki viisi maalia.
Ringetessä on kaksi isoa eroa jääkiekkoon verrattuna. Ringetessä ei saa taklata.
Toinen ero on pelivälineissä. Jääkiekossa peliväline on musta kiekko. Mutta ringetessä se on sininen ja kuminen rengas eli rinkula.
Lähteet STT, Suomen Ringetteliitto