Suomi menestyi hienosti yleisurheilun EM-kisoissa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.08.2022

Suomalaiset urheilijat menestyivät todella hyvin yleisurheilun EM-kisoissa. Suomi sai kisoista neljä mitalia.

Suomen kisamenestys oli parempi kuin monet uskalsivat toivoa. Suomalaiset yleisurheilijat saivat kisoista neljä mitalia. Suomi sai kaksi kultaa, yhden hopean ja yhden pronssin.

Kristiina Mäkelä voitti EM-hopeaa kolmiloikassa.

Topi Raitanen voitti Euroopan mestaruuden 3 000 metrin estejuoksussa perjantaina. Kristiina Mäkelä sai hopeaa kolmiloikassa perjantaina. Sunnuntai-iltana Lassi Etelätalo sai pronssia keihäänheitossa. Viime viikolla Wilma Murto voitti seiväshypyn EM-kultaa.

Suomi on saanut viimeksi neljä mitalia yleisurheilun EM-kisoista vuonna 1982. Kisat järjestettiin silloin Ateenassa. Suomi sai neljä mitalia myös Los Angelesin olympialaisista vuonna 1984. Vuonna 2018 Suomi ei saanut yhtään mitalia yleisurheilun EM-kisoista. Vuonna 2018 kisat järjestettiin Berliinissä.

Yleisurheilun EM-kisat päättyivät sunnuntaina. Kisat järjestettiin Saksan Münchenissä.

Lassi Etelätalo toi Suomeen EM-pronssia keihäänheitossa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste