Suomi jäi ilman mitalia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.08.2017

Yleisurheilun MM-kisat päättyivät sunnuntaina 13. elokuuta. Kisat järjestettiin Lontoossa. Suomi jäi ilman mitalia.

Suomalaisten kisamenestys oli heikko. Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki oli kisojen paras suomalainen. Kisat olivat hänelle peräti 16. arvokisat. Hän sijoittui viidenneksi.

Pitkämäen lisäksi kävelijä Aleksi Ojala ja maratoonari Anne-Mari Hyryläinen onnistuivat. Ojala sijoittui 50 kilometrin kävelyssä 14:nneksi. Hyyryläinen oli maratonilla 25:s.

Kisoissa oli mukana 12 suomalaisurheilijaa. Suomi saavutti kisoista yhden pistesijan. Tavoitteena oli kolme. Kisat olivat siis pettymys.

Maailman tunnetuin yleisurheilija, pikajuoksija Usain Bolt, loukkasi itsensä 100 metrin viestissä. Boltin ura päättyi näihin kisoihin. Bolt sai kisoista vain yhden pronssimitalin. Se oli pettymys.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste