Pariisin kesäolympialaiset päättyivät sunnuntai-iltana. Kisojen päättäjäiset järjestettiin Stade de France -stadionilla eli Ranskan stadionilla Pariisissa. Suomen lipun kantoi stadionille seitsenottelija Saga Vanninen.
Pariisin olympialaiset onnistuivat hienosti. Kisoissa nähtiin monia urheilusuorituksia, jotka jäävät historiaan. Myös kisojen järjestelyt olivat onnistuneet. Pariisin kesäolympialaisten avajaiset olivat ehkä kaikkien aikojen hienoimmat.
Suomen menestys Pariisin kesäolympialaisissa oli huono. Olympialaisisiin osallistui 57 suomalaista urheilijaa. Suomi ei kuitenkaan saanut kisoista yhtään mitalia. Suomi jäi ensimmäisen kerran kesäolympialaisissa ilman mitalia. Suomen olympiakomitean tavoite oli, että Suomi saa Pariisista kaksi mitalia.

Heili Sirviö on kaikkien aikojen nuorin olympiaurheilija
Suomi sai Pariisista yhdeksän niin sanottua pistesijaa. Pistesija tarkoittaa sitä, että urheilija pääsee arvokisoissa kahdeksan parhaan joukkoon.
Suomen parhaat urheilijat Pariisissa olivat nyrkkeilijä Pihla Kaivo-oja, rullalautailija Heili Sirviö ja moukarinheittäjä Silja Kosonen. Kaivo-oja, Sirviö ja Kosonen sijoittuivat sijalle viisi. Heili Sirviö on kaikkien aikojen nuorin urheilija, joka on edustaut Suomea olympialaisissa. Sirviö on 13-vuotias.
Suomen olympiakomitean puheenjohtaja Jan Vapaavuori sanoi sunnuntaina lehdistötilaisuudessa, että häntä harmittaa. Lehdistötilaisuus järjestettiin Pariisissa.
– Tämä on huono tulos. Näin heikkoa menestystä ei ole aiemmin ei ole aiemmin nähty, Vapaavuori sanoi.
Vapaavuori vertasi Suomen menestystä muihin Pohjoismaihin.
– Jos Suomi olisi saanut kisoista yhden tai kaksi mitalia, olemme silti paljon huonompia kuin muut Pohjoismaat.
Ruotsi sai kisoista 11 mitalia, Tanska yhdeksän mitalia ja Norja kahdeksan mitalia.
Seuraavat kesäolympialaiset järjestetään Los Angelesissa vuonna 2028.
