Suomalaisten kisamenestys oli heikko. Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki oli kisojen paras suomalainen. Kisat olivat hänelle peräti 16. arvokisat. Hän sijoittui viidenneksi.
Pitkämäen lisäksi kävelijä Aleksi Ojala ja maratoonari Anne-Mari Hyryläinen onnistuivat. Ojala sijoittui 50 kilometrin kävelyssä 14:nneksi. Hyyryläinen oli maratonilla 25:s.
Kisoissa oli mukana 12 suomalaisurheilijaa. Suomi saavutti kisoista yhden pistesijan. Tavoitteena oli kolme. Kisat olivat siis pettymys.
Maailman tunnetuin yleisurheilija, pikajuoksija Usain Bolt, loukkasi itsensä 100 metrin viestissä. Boltin ura päättyi näihin kisoihin. Bolt sai kisoista vain yhden pronssimitalin. Se oli pettymys.
