Suomi etenee Davis Cupissa

Teksti: Maria Österlund, lähteet HBL, HS, daviscup.com, Suomen Tennisliitto
Kuva: Lehtikuva / Miroslav Lelas
Uutinen julkaistu: 18.10.2023

Suomen miesten tenniksen maajoukkue on tehnyt historiaa. Miesten tennisjoukkue on ensimmäistä kertaa Davis Cupin finaaleissa eli kahdeksan parhaan joukossa.

Davis Cup on kansainvälinen miesten maajoukkueiden turnaus. Sitä kutsutaan joskus tenniksen maailmanmestaruuskilpailuksi. Davis Cup on maailman suurin joukkueturnaus miesten tenniksessä.

Suomi osallistui syyskuussa Davis Cupin lohkovaiheeseen Kroatian Splitissä. Suomen joukkueeseen kuuluivat Emil Ruusuvuori, Otto Virtanen, Patrik Niklas-Salminen, Patrick Kaukovalta ja Harri Heliövaara sekä joukkueen kapteeni Jarkko Nieminen.

Suomi voitti ensin kotijoukkue Kroatian 2–1. Seuraava vastustaja oli Yhdysvallat, joka oli suuri suosikki. Suomi voitti Yhdysvallat 3–0.

Suomi siis etenee finaaleihin. Se pelataan Malagassa Espanjassa 21.–26. marraskuuta.

Suomi kohtaa Kanadan

Suomelle arvottiin avausotteluun vastustajaksi Kanada. Kanada on vahva vastustaja, se voitti viime vuonna Davis Cupin.

Suomen joukkueen kapteeni Jarkko Nieminen on silti toiveikas.

– Meillä on hyvä joukkue ja voimme voittaa kenet tahansa, Nieminen sanoi Kroatiassa.

Malagassa ottelut pelataan kovilla alustoilla. Se sopii hyvin Suomen pelaajille.

Positiivista julkisuutta

Suomi on saanut Davis Cupissa menestymisen ansiosta paljon rahaa ja huomiota. Tennisliitto ja pelaajat tienaavat paljon rahaa palkinnoksi. Tennismaajoukkue on luultavasti voittanut jo ainakin miljoona euroa.

Suomi nousi Davis Cupin rankinglistalla sijalta 21 sijalle 14. Samalla Suomi on ohittanut Davis Cupin listalla Ruotsin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)