Suomen golfjoukkueessa ovat mukana Ursula Wikström (vasemmalla) ja Noora Tamminen.

Suomen golfjoukkueessa ovat mukana Ursula Wikström (vasemmalla) ja Noora Tamminen.

Suomesta lähtee 54 urheilijaa olympialaisiin

Suomen joukkue Rio de Janeiron olympialaisiin on valittu. Vain yksi keihäänheittäjä puuttuu vielä.

Suomen Olympiakomitea täydensi joukkuetta maanantaina 14 urheilijalla. Joukkueessa on yhteensä 54 urheilijaa.

Urheilijoita on valittu kaikkiaan 16 lajista. Lajien määrä on poikkeuksellisen suuri.

Mitalia odotetaan eniten miesten keihäänheittäjiltä. Miesten keihäänheitto huipentaa kisat viimeisenä kilpailupäivänä. Tero Pitkämäki ja Antti Ruuskanen saattavat saada mitalin, jos he ovat kunnossa kilpailupäivänä. Suomen kolmas keihäänheittäjä valitaan Kalevan kisojen jälkeen. Kolmas heittäjä on joko Teemu Wirkkala tai Ari Mannio. Joku heittäjä saattaa vielä yllättää.

Suomalaiset ovat saaneet usein mitaleita myös purjehduksessa, ammunnassa ja painissa. Painija Petra Olli on suosikki naisten 60 kilon sarjassa. Olli on Euroopan mestari.

Suomesta lähtee peräti kahdeksan purjehtijaa olympialaisiin. Camilla Cedercreutz ja Noora Ruskola saattavat menestyä purjehduksen 49er-luokassa. Tuuli Petäjä-Sirén voitti Lonton olympialaisissa hopeaa purjelautailussa. Hän saatttaa tuoda mitalin myös Rio de Janeirosta.

Golf palaa olympialajiksi 112 vuoden tauon jälkeen. Suomen golfjoukkueessa on neljä golfin pelaajaa: Noora Tamminen, Ursula Wikström, Mikko Ilonen ja Roope Kakko.

Kesäolympialaiset alkavat perjantaina 5. elokuuta Rio de Janeirossa Brasiliassa. Jalkapalloa pelataan jo 3. elokuuta. Olympialaiset kestävät vähän yli kaksi viikkoa, sunnuntaihin 21. elokuuta asti.

Ylen TV2-kanavalta tulee olympialaisten urheilua melkein koko ajan 5.‑21. elokuuta. Olympialaisia tulee myös Yle Fem -kanavalta ja radiossa Yle Puheessa.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste