Jussi Veikkanen asuu perheensä kanssa Ranskassa.

Suomen paras pyöräilijä lopettaa

Suomen paras miespyöräilijä Jussi Veikkanen lopettaa.

Hän siirtyy johtotehtäviin ranskalaiseen FDJ-pyöräilytalliin. Veikkanen edusti Suomea Lontoon olympialaisissa vuonna 2012. Jussi Veikkanen ajoi viimeisen ammattilaiskisansa viime sunnuntaina. Lahtelainen Veikkanen polki ammattilaisena 11 vuotta.

34-vuotias Veikkanen pitää uransa kohokohtina osallistumisiaan Tour de Franceen sekä Italian ja Espanjan ympäriajoihin.

– Uraani mahtuu monta kohokohtaa. Kun ajoin Tour de Francessa, ohitimme kotimme. Se oli tunteikasta, Veikkanen muistelee Ilta-Sanomissa.

Veikkanen voitti kotimaassa maantieajon Suomen mestaruuden seitsemän kertaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste