Hän siirtyy johtotehtäviin ranskalaiseen FDJ-pyöräilytalliin. Veikkanen edusti Suomea Lontoon olympialaisissa vuonna 2012. Jussi Veikkanen ajoi viimeisen ammattilaiskisansa viime sunnuntaina. Lahtelainen Veikkanen polki ammattilaisena 11 vuotta.
34-vuotias Veikkanen pitää uransa kohokohtina osallistumisiaan Tour de Franceen sekä Italian ja Espanjan ympäriajoihin.
– Uraani mahtuu monta kohokohtaa. Kun ajoin Tour de Francessa, ohitimme kotimme. Se oli tunteikasta, Veikkanen muistelee Ilta-Sanomissa.
Veikkanen voitti kotimaassa maantieajon Suomen mestaruuden seitsemän kertaa.
Suomen paras pyöräilijä?
Onko saavutus jos pääsee osallistumaan kisoihin?Vaikka olisi ympäriajo,
Entä tulokset?Mm?Em?Mc?
Löytyykö muita pyöräilijöitä jotka ovat menestyneet esim. Em,Mm,Mc
voi löytyä jos vähän hakee.
Kyllä Jussi polkee.
Mutta vissiin joutu mattikin ja katja myös polkeen vaikka tuli vaan vuorilta alas mutta oli vauhtia samat kuin asfaltilla.