Petra Olli

Petra Olli on 19-vuotias painija. Hän kilpailee alle 58 kilon sarjassa.

Suomen painijat menestyivät

Petra Olli voitti painin Euroopan mestaruuskisoissa pronssia. Rami Hietaniemi saavutti 85 kilon sarjassa hopeaa.

Petra Olli voitti painin Euroopan mestaruuskisoissa pronssia. Samoissa kisoissa Rami Hietaniemi voitti hopeaa 85-kilon sarjassa. Hietaniemi oli ensimmäinen suomalainen painija kuuteen vuoteen, joka ylsi arvokisoissa loppuotteluun.
– En ole ikinä ymmärtänyt sitä, kun urheilija sanoo, että hän lähtee hakemaan kokemusta arvokisoista. Silmissä täytyy palaa voittamisen himo, Olli toteaa Iltalehdessä.

Pronssimitali on Petra Ollin ensimmäinen aikuisten arvokisoissa. Hän on menestynyt aiemmin nuorten sarjoissa hyvin. Olli on voittanut kolme EM-kultaa ja kaksi MM-pronssia. Hän on voittanut aikuisten sarjassa Suomen mestaruuden kahdesti.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste