Kuvassa Patrik Laine pukee Winnipeg Jetsin paidan päälleen NHL:n varaustilaisuudessa.

Patrik Laine puki Winnipeg Jetsin paidan päälleen NHL:n varaustilaisuudessa.

Suomen nuoret tähdet NHL:n huipulle

Suomen nuoret menestyivät loistavasti jääkiekon NHL:n varaustilaisuudessa. Viiden parhaan joukossa oli kolme suomalaista.

Hyökkääjä Patrik Laine varattiin numerolla kaksi Winnipeg Jetsiin. Hyökkääjä Jesse Puljujärvi meni neljäntenä Edmonton Oilersiin.

Puolustaja Olli Juolevi pääsee viidentenä Vancouver Canucksiin. Myös keskushyökkääjä Henrik Borgström menestyi hyvin. Hänet varasi Florida Panthers.

Ensimmäisenä varattiin amerikkalainen hyökkääjä Auston Matthews. Hän menee Toronto Maple Leafsiin. Toisena varattiin kanadalainen Pierre-Luc Dubois. Hänen seuransa on Columbus Blue Jackets.

Nämä nuorukaiset ovat jääkiekon uusia supertähtiä.

NHL:n varaus tarkoittaa sitä, että NHL:n heikoimmat joukkueet saavat varata ensimmäisenä parhaat nuoret pelaajat itselleen.

Suomalaiset pelaajat eivät ole koskaan menestyneet varauksissa näin hyvin.

‑ Tosi kova saavutus, kun varattiin toisena, sanoi Patrik Laine.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste