Hyökkääjä Patrik Laine varattiin numerolla kaksi Winnipeg Jetsiin. Hyökkääjä Jesse Puljujärvi meni neljäntenä Edmonton Oilersiin.
Puolustaja Olli Juolevi pääsee viidentenä Vancouver Canucksiin. Myös keskushyökkääjä Henrik Borgström menestyi hyvin. Hänet varasi Florida Panthers.
Ensimmäisenä varattiin amerikkalainen hyökkääjä Auston Matthews. Hän menee Toronto Maple Leafsiin. Toisena varattiin kanadalainen Pierre-Luc Dubois. Hänen seuransa on Columbus Blue Jackets.
Nämä nuorukaiset ovat jääkiekon uusia supertähtiä.
NHL:n varaus tarkoittaa sitä, että NHL:n heikoimmat joukkueet saavat varata ensimmäisenä parhaat nuoret pelaajat itselleen.
Suomalaiset pelaajat eivät ole koskaan menestyneet varauksissa näin hyvin.
‑ Tosi kova saavutus, kun varattiin toisena, sanoi Patrik Laine.
Lähde STT
