Suomen naiset saivat kaksi mitalia

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.02.2022

Suomi sai kaksi mitalia Pekingin talviolympialaisissa torstaina. Kerttu Niskanen oli toinen ja Krista Pärmäkoski kolmas naisten 10 kilometrin perinteisen tyylin hiihdossa.

Suomen naishiihtäjät menestyvät hienosti Pekingin talviolympialaisissa. Kerttu Niskanen sai hopeamitalin ja Krista Pärmäkoski pronssimitalin naisten 10 kilometrin perinteisen hiihdon kisassa. Olympiakultaa voitti Norjan Therese Johaug.

Kerttu Niskanen jäi ainoastaan 0,4 sekunnin päähän olympiavoitosta. Naisten 10 kilomerin hiihto on Kerttu Niskasen päämatka.

-  Olen erittäin onnellinen. Tämä oli ehkä minun viimeinen tilaisuuteni saada olympiamitali. Olen ylpeä, Niskanen sanoi kisan jälkeen Ylen haastattelussa.

Krista Pärmäkoski sai jo viidennen olympiamitalin.

Suomella on nyt yhteensä kolme mitalia Pekingistä. Iivo Niskanen sai pronssimitalin viime viikonloppuna.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)