Suomelle kisoista yksi hopea

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet HS, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.03.2023

Hiihdon MM-kisat päättyivät sunnuntaina. Suomi sai MM-kisoista yhden mitalin. Miesten viestijoukkue sai hopeaa.

Suomen miesten joukkue voitti hopeaa hiihdon MM-kisojen 10 kilometrin viestissä. Viestikilpailu järjestettiin perjantaina. Suomen joukkueeseen kuului neljä hiihtäjää. Hiihtäjät olivat Ristomatti Hakola, Iivo Niskanen, Perttu Hyvärinen ja Niko Anttola.

Viestimitali on harvinainen. Suomi sai viimeksi mitalin MM-kisojen viestissä vuonna 2009.

Hiihdon MM-kisat sujuivat suomalaisilta aika huonosti. Suomi sai vain yhden mitalin.

Suomi oli kisojen mitalitilastolla sijalla 10. Italia jakoi Suomen kanssa sijan 10. Ylivoimaisesti menestynein maa oli Norja. Norja sai kisoista peräti 27 mitalia. Norjan mitaleista 12 oli kultaa. Toiseksi tuli Ruotsi. Ruotsi sai kisoista 12 mitalia.

Hiihdon MM-kisat järjestettiin Slovenian Planicassa. Kisat päättyivät sunnuntaina.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)