Suomelle viisi olympiamitalia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.02.2014

Suomi sai Sotšin talviolympialaisista viisi mitalia. Mitaleista yksi oli kultaa, kolme hopeaa ja yksi pronssi.

Tulokseen voi olla tyytyväinen. Sotšin olympialaiset päättyivät sunnuntaina. Kisojen järjestelyt sujuivat hienosti.

Suomi sai kisoista viisi mitalia. Suomen ainoa kultamitali tuli miesten hiihdosta. Sami Jauhojärvi ja Iivo Niskanen voittivat parisprinttikilpailun. Edellinen talviolympialaisten kultamitali oli 12 vuoden takaa, vuoden 2002 Salt Lake Cityn kisoista.

Aino-Kaisa Saarinen ja Kerttu Niskanen saivat naisten parisprintin hopeamitalin. Anne Kyllönen, Aino-Kaisa Saarinen, Kerttu Niskanen ja Krista Lähteenmäki hiihtivät naisten viiden kilometrin viestissä hopeaa. Lumilautailija Enni Rukajärvi sai hopeamitalin. Suomen jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat toi kisoista pronssia.

Seuraavat talviolympialaiset järjestetään neljän vuoden kuluttua, vuonna 2018 Etelä-Koreassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste