Suomalaisten yleisurheilufanien odotukset olivat suuret moukarinheiton finaalissa. Suomella oli finaalissa keskiviikkona kaksi hyvää kilpailijaa, Silja Kosonen ja Krista Tervo. Monet toivoivat jopa suomalaisten naisten kaksoisvoittoa.
Silja Kosonen onnistui erittäin hyvin. Hän voitti kilpailun 76 metrin ja 28 senttimetrin heitolla. Tämä tarkoittaa, että Kosonen on Euroopan mestari.
Krista Tervolle kilpailu oli vaikea. Tervolla on ollut selkävaivoja, ja hänellä oli vaikeuksia heittää hyvin. Hänen pisin heittonsa oli 67,74 metriä. Se riitti 11. sijaan.
Wilma Heltelälle hopeaa seiväshypyssä
Seiväshypyn finaali oli jälleen jännittävä suomalaisille urheilufaneille.
Suomen Wilma Heltelä voitti EM-kilpailun Münchenissä vuonna 2022. Sen jälkeen hänellä on ollut loukkaantumisia, eikä hän ole voinut hyvin. Nyt Heltelä on jälleen kunnossa.
Heltelä hyppäsi finaalissa erittäin hyvin. Hän ylitti ensimmäiset korkeudet ensimmäisellä yrityksellä. Lopulta kilpailun voitti kuitenkin sveitsiläinen Angelica Moser. Moserin tulos oli 480 eli 4,8 metriä.
Wilma Heltelä joutui tyytymään hopeaan tuloksella 475 eli 4,75 metriä. Heltelä oli kuitenkin erittäin tyytyväinen.
– Tämä oli hieno kilpailu. Oli todella hauskaa. Me seiväshyppääjät kannustimme toisiamme, Heltelä kertoi Yleisradion haastattelussa.
Euroopan mestaruuskilpailut Birminghamissa Isossa-Britanniassa päättyvät sunnuntaina 16. elokuuta.

