Karppelin voitti maastohiihdon 7,5 kilometrin perinteisen hiihtotavan kilpailun. Karppelin sai pronssia vapaan sprintillä.
Karppelin sanoi, että kilpailu oli raskas. Hän ei uskonut voittoon.
– Tämä oli aika kova kisa. Olin väsynyt, koska hiihdin kilpaa maanantaina. Voitto oli minulle yllätys. Olen todella onnellinen voitosta, Karppelin sanoi.
Minja Korhonen voitti kaksi kultamitalia. Hän voitti yhdistetyn henkilökohtaisen kilpailun. Hän oli mukana myös joukkueessa, joka voitti kultaa. Suomen joukkueessa kilpailivat Korhosen lisäksi Heta Hirvonen, Eemeli Kurttila ja Peter Räisänen.
Jaakko Koskinen voitti pronssia slopestylessä. Amélie Björkstén ja Altti Pyrrö voittivat pronssia alppihiihdossa. Lisäksi poikien jääkiekkomaajoukkue voitti olympiapronssia.
– Hyvä menestys nuorten olympialaisissa voi ehkä tarkoittaa menestystä myös aikuisten kisoissa . On tärkeää, että nuoret urheilijat pääsevät mukaan kansainvälisiin suurkisoihin. Se on hyvää opetusta nuorille urheilijoille, Suomen joukkueen johtaja Kimmo Mustonen sanoi Hiihtoliiton tiedotteessa.
Nuorten talviolympialaiset järjestetään Etelä-Korean Gangwonissa. Olympialaisten päätöspäivä on torstai 1. helmikuuta. Suomella on kisoissa 51 urheilijaa.
Nuorten olympialaiset on 15-18-vuotiaiden nuorten urheilukilpailu. Tänä vuonna kilpailuihin osallistui 1 900 nuorta urheilijaa eri puolilta maailmaa.

