Suomella vaisu alku MM-hiihdoissa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.02.2015

Suomalaiset eivät yltäneet kärkisijoille hiihdon MM-kisojen alkupäivinä Ruotsin Falunissa.

Neljän kisapäivän jälkeen paras suomalainen on ollut Kerttu Niskanen. Hän sijoittui neljänneksi naisten yhdistelmähiihdossa. Miesten pariviestissa Ville Nousiainen ja Martti Jylhä olivat viidensiä.

Suomen paras mäkihyppääjä on toistaiseksi ollut 37-vuotias Janne Ahonen. Hän oli 15. normaalimäen kisassa.

Norjaa pidettiin ennen kisoja ylivoimaisena ennakkosuosikkina. Näyttää siltä, että ennustukset toteutuvat. Kun puolet lajeista on kilpailtu, Norja on voittanut 11 mitalia. Niistä kuusi on kultaisia. Norja on tähän mennessä voittanut kolmasosan kaikista mitaleista.

Norjan Petter Northug on vahva ehdokas parhaaksi mieshiihtäjäksi. Naisissa Marit Bjørgen ja Therese Johaug ovat parhaita, ja tietysti norjalaisia.

Suomalaisten mitalitoiveet ovat pieniä. Matti Heikkinen saattaa pärjätä vapaan hiihtotyylin 15 kilometrin kisassa. Viesteissä sattuu aina yllätyksiä. Varsinkin Suomen naisilla on toiveita pronssimitalista.

Iivo Niskanen aloitti kilpailukauden hienosti. Hän on kuitenkin sairastellut sen jälkeen, eikä ole nyt parhaassa kunnossa.

Yllätyksiä kannattaa odottaa. Kisat jatkuvat sunnuntaihin 1. maaliskuuta asti.

Lähteet STT, Iltasanomat

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomella vaisu alku MM-hiihdoissa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste