Suomalaiset uskovat edelleen keihäänheittäjiin. Heillä uskotaan olevan parhaat mahdollisuudet voittaa mitali MM-kisoista. Suomalainen keihäskolmikko: Ari Mannio (vasemmalla), Antti Ruuskanen ja Tero Pitkämäki.

Suomalaiset valmiina MM-taistoon

Yleisurheilun MM-kisat alkavat Kiinassa 22. elokuuta. Kisoihin lähtee ainakin 15 suomalaista urheilijaa

Suurimmat Suomen mitalitoivot ovat keihäänheittäjät. Suomi lähettää kisoihin kolme mieskeihäänheittäjää eli Tero Pitkämäen, Antti Ruuskasen ja Ari Mannion.

Ruuskanen voitti SM-kultaa ennätysheitolla 88,98 metriä. Myös Pitkämäki on heittänyt yli 88 metriä ja Mannio kiskaisi 86,82 metriä aikaisemmin kesällä. Heidän pahimmat kilpailijansa ovat kenialainen Julius Yego ja tšekkiläinen Viteszlav Vesely.

Viikonloppuna keihäänheittäjä  Sanni Utriainen heitti uuden ennätyksensä 63,03 metriä. Moukarinheittäjä David Söderberg kiskaisi maanantaina 76,06 metriä. Hän rikkoi tällä tuloksella kisarajan. Sandra Eriksson ja Camilla Richardsson osallistuvat 3000 metrin aitoihin. Myös pika-aituri Nooralotta Neziri pääsee mukaan kisoihin.  Anna-Mari Hyryläinen ja Henri Manninen osallistuvat maratonille. MM-joukkueessa on peräti kolme kilpakävelijää: Jarkko Kinnunen, Veli-Matti Partanen ja Aleksi Ojala.

Seiväshyppääjä Minna Nikkanen teki oman ennätyksensä Kalevan kisoissa. Kiekonheittäjä Sanna Kämäräinen ja kolmiloikkaaja Kristiina Mäkelä valittiin MM-joukkueeseen jo aikaisemmin.

Miesten maraton on jo ensimmäisenä kisapäivänä. 26. elokuuta nähdään miesten keihäsfinaali. MM-kisat päättyvät 30.elokuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste