Carolina Hurricanesin hyökkääjä Jussi Jokinen pelaa ainakin alkukauden Kärpissä. Syynä on NHL:n työsulku eli Pohjois-Amerikan ammattilaissarja ei käynnisty ajallaan.

Carolina Hurricanesin hyökkääjä Jussi Jokinen pelaa ainakin alkukauden Kärpissä. Syynä on NHL:n työsulku eli Pohjois-Amerikan ammattilaissarja ei käynnisty ajallaan.

SM-liigassa on monta suosikkia

Jääkiekon SM-liigassa on ainakin kahdeksan mestarisuosikkia. Mestari on selvillä varmasti ensi huhtikuussa.

Jääkiekon SM-liiga on käynnissä. Sarja on alkanut mielen-kiintoisissa tunnelmissa. Liigan mestarisuosikkeja ovat KalPa, SaiPa, HPK, Lukko Tappara, TPS sekä pääkaupungin joukkueet HIFK ja Jokerit. Suosikkeja on siis monta. Kolmella edellisellä kaudella SM-liigassa on ollut kolme eri mestaria. JYP voitti viime kaudella. Vuotta aiemmin mestari oli HIFK ja sitä ennen TPS.

Kovatasoisista joukkueista Jokerit ja Kärpät ovat aloittaneet sarjan surkeasti. Jokerit on tällä hetkellä sarjan 11. sijalla. Kärpät on sijalla 10. Sarjaa johtavat SaiPa, JYP ja Ässät.

Rauman Lukon valmentaja Risto Dufva on sitä mieltä, että SM-liigan voittajoukkuetta on entistä vaikempi veikata ennalta.

– Runkosarjan voittaa paras joukkue. Sen kertoo sarjataulukko 60 ottelun jälkeen. Paras on ensimmäisen, huonoin viimeisenä, muut siinä välissä. Pudotuspeleissä siirrytään kuitenkin aivan toisenlaiseen maailmaan. Pudotuspeleissä pärjää joukkue, jolla on päällä kova yhteishenki.

– SM-liigassa yleisö saa ainutlaatuisen mahdollisuuden. Se voi seurata maamme ainoaa ammattilaisurheilijoiden sarjaa, Dufva jatkaa.

Oman lisänsä SM-liigan syyskauteen antaa NHL:n työsulku. Seurojen omistajat ja pelaajien yhdistys ovat eri mieltä siitä, paljonko pelaajille pitää maksaa palkkaa. Siitä syystä NHL ei käynnisty aikataulun mukaan 11. lokakuuta. Tämän vuoksi NHL-pelaajia on tulossa Suomeenkin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste