Serena Williams on maailman tunnetuimpia tennispelaajia. Hän palasi äitiyslomalta viime talvena.

Serena Williams ansaitsee eniten

Tennispelaaja Serena Williams on suurituloisin naisurheilija. Supertähti on ansainnut urallaan yli 70 miljoonaa euroa. Naispuoliset urheilijat ansaitsevat paljon vähemmän kuin miehet.

Yhdysvaltalainen talouslehti Forbes listasi kesällä sata parhaiten ansaitsevaa urheilijaa. Yksikään nainen ei yltänyt sadan eniten ansainneen joukkoon.

Naisurheilijoista eniten ansaitsee koko maailmassa Serena Williams. Tennistähden tulot olivat yli 15 miljoonaa euroa. Summa on huomattavan suuri, koska Williams oli äitiyslomalla.

Toiseksi eniten ansaitsi saksalainen Angelique Kerber. Myös Kerber on tennispelaaja. Hän ansaitsi viime vuonna reilut 10 miljoonaa euroa. Kolmanneksi parhaiten ansaitsi yhdysvaltalainen autourheilija Danica Patrick. Hänen tulonsa olivat viime vuonna 10 miljoonaa euroa.

Suomen kovatuloisin naisurheilija oli vuonna 2017 ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen. Hän sai palkkaa verotietojen mukaan reilut 160 000 euroa.

Miehet tienaavat valtavasti

Miesurheilijoiden suurimmat tulot sai nyrkkeilijä Floyd Mayweather. Mayweather keräsi rahaa pelkästään viime vuonna yli 240 miljoonaa euroa. Seuraavaksi eniten ansaitsivat jalkapalloammattilaiset Lionel Messi ja Cristiano Ronaldo.

Eniten ansaitseva suomalainen urheilija on formulakuski Kimi Räikkönen. Räikkönen ei enää ole mukana sadan eniten ansaitsevan joukossa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste