Yhdysvaltalainen talouslehti Forbes listasi kesällä sata parhaiten ansaitsevaa urheilijaa. Yksikään nainen ei yltänyt sadan eniten ansainneen joukkoon.
Naisurheilijoista eniten ansaitsee koko maailmassa Serena Williams. Tennistähden tulot olivat yli 15 miljoonaa euroa. Summa on huomattavan suuri, koska Williams oli äitiyslomalla.
Toiseksi eniten ansaitsi saksalainen Angelique Kerber. Myös Kerber on tennispelaaja. Hän ansaitsi viime vuonna reilut 10 miljoonaa euroa. Kolmanneksi parhaiten ansaitsi yhdysvaltalainen autourheilija Danica Patrick. Hänen tulonsa olivat viime vuonna 10 miljoonaa euroa.
Suomen kovatuloisin naisurheilija oli vuonna 2017 ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen. Hän sai palkkaa verotietojen mukaan reilut 160 000 euroa.
Miehet tienaavat valtavasti
Miesurheilijoiden suurimmat tulot sai nyrkkeilijä Floyd Mayweather. Mayweather keräsi rahaa pelkästään viime vuonna yli 240 miljoonaa euroa. Seuraavaksi eniten ansaitsivat jalkapalloammattilaiset Lionel Messi ja Cristiano Ronaldo.
Eniten ansaitseva suomalainen urheilija on formulakuski Kimi Räikkönen. Räikkönen ei enää ole mukana sadan eniten ansaitsevan joukossa.
Lähde HS
En ymmärtänyt juuttua
Se ei ole huono asia , se on mielenkiintoisia uutisia
Urheilijat lähes kaikki on suurituloisin ja naispuoliset urheilijat ansaitsevat paljon vähemmän kuin miehet.