Sebastian Aho on tehnyt 200 maalia

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 01.02.2023

Sebastian Aho on tehnyt jo 200 maalia pohjoisamerikkalaisessa jääkiekkoliigassa NHL:ssä.

Sebastian Aho on suomalainen ammattijääkiekkoilija. Hän pelaa hyökkääjänä Carolina Hurricanes -joukkueessa.

Aho teki 200:nnen NHL-maalinsa ottelussa Dallas Starsia vastaan 26. tammikuuta. Aho on kymmenes suomalainen, joka on tehnyt vähintään 200 maalia NHL:ssä. Suomalaisista Teemu Selänne on tehnyt eniten maaleja NHL:ssä. Selänne teki NHL-uransa aikana 684 maalia.

Kuva: Joukkuekaverit Carolina Hurricanesista onnittelivat Sebastian Ahoa. Aho teki ottelun ensimmäisen maalin, kun Carolina Hurricanes pelasi Dallas Starsia vastaan.

NHL-sarja on jääkiekkoliiga, jota pelataan Pohjois-Amerikassa Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)