Sara Kuivisto juoksi jo koulumatkat

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Uusimaa
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.04.2022

Sara Kuivisto on kaikkien aikojen lahjakkaimpia suomalalaisia juoksijoita. Kuivisto on tehnyt monta Suomen ennätystä.

Sara Kuivisto teki viime kesänä Tokion olympialaisissa 800 metrin ja 1 500 metrin matkojen Suomen ennätykset. Kuiviston ajat eivät kuitenkaan riittäneet finaaliin.

Maaliskuussa hän pääsi hallijuoksun MM-kilpailujen finaaliin Belgradissa.

30-vuotias Sara Kuivisto on kotoisin Porvoosta. Kuivisto kertoo Uusimaa-lehden haastattelussa, että hän on aina nauttinut juoksemisesta. Hän esimerkiksi juoksi lapsena koulumatkansa.

– En harrastanut lapsena tai nuorena mitään urheilulajia erityisesti. Yläasteella liikunnanopettajani Jari Hyttinen houkutteli minut mukaan urheiluseuraan. Hän huomasi, että olen lahjakas juoksemisessa, Sara kertoo Uusimaa-lehden haastattelussa.

Paljon ennätyksiä

Sara Kuivisto on poikkeuksellisen lahjakas keskimatkojen juoksija. Keskimatkat ovat juoksumatkoja, joiden pituus on vähintään 800 metriä ja enintään 3 000 metriä.

Kuivisto teki vuonna 2021 peräti kahdeksan uutta Suomen ennätystä. Saraa tilanne jopa huvittaa.

– Ihmiset eivät enää edes jaksa onnitella minua. He vain sanovat, että jaaha, teit sitten taas ennätyksen, Sara Kuivisto nauraa STT:n haastattelussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)