Ruuskanen jäi kolmanneksi keihäskisassa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.07.2016

Keihäänheiton Euroopan mestaruuden voitti yllättäen Latvian Zigismunds Sirmais. Suomen Antti Ruuskanen jäi kolmanneksi.

Yleisurheilun Euroopan mestaruuskisat ovat menossa Amsterdamissa Hollannissa. Torstaina oli vuorossa keihäänheiton loppukilpailu.

Antti Ruuskanen ja Saksan Thomas Röhler olivat keihäänheiton ennakkosuosikkeja. Kummallakin oli kuitenkin vaivoja lihaksissa, joten he eivät pystyneet heittämään tarpeeksi pitkälle.

Röhler heitti vähän ennen EM-kisoja yli 90 metriä. Latvian Sirmaisin voittotulos EM-kisoissa oli 86,66 metriä. Ruuskanen sai pronssia tuloksella 82,44 metriä.

Suomen toinen mitali oli torstaina hyvin lähellä. Kristian Bäck sijoittui pituushypyssä viidenneksi. Hän jäi vain kahden sentin päähän kolmannesta sijasta. Bäck hyppäsi 791. Voiton vei Britannian Greg Rutherford tuloksella 825.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)