Suomi aloitti hienosti ja johti avauserän jälkeen 2–0.
Ruotsi tasoitti pelin toisessa erässä. Kolmannessa erässä Ruotsin Henrik Stenberg tuikkasi voittomaalin 3–2.
MM-turnaus pelattiin Göteborgissa Ruotsissa.
– Pelasimme todella hyvin. Lähemmäs voittoa ei voi päästä, harmitteli Suomen päävalmentaja Petri Kettunen ottelun jälkeen.
Mestaruus on Ruotsille jo kahdeksas. MM-turnauksia on pelattu 10 kertaa. Suomi voitti vuosina 2008 ja 2010.
Suomelle MM-hopea on kaikkiaan kuudes.
Lähde STT
