Ruotsi voitti jälleen jääkiekon MM-kultaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.05.2018

Ruotsi voitti jääkiekon MM-kultaa. Ruotsi voitti maailmanmestaruuden myös vuosi sitten.

Ruotsi kohtasi sunnuntaina loppuottelussa Sveitsin. Sveitsi oli kisojen suurin yllättäjä. Sveitsi hävisi loppuottelun Ruotsille vasta rangaistuslaukauskilpailun jälkeen 3–2. Yhdysvallat sai MM-pronssia.

Sveitsi pudotti jatkosta puolivälierissä Leijonat. Leijonille MM-kisat olivat suuri pettymys. Joukkue pelasi hyvin isoja kiekkomaita, Yhdysvaltoja ja Kanadaa vastaan. Leijonat hävisi kuitenkin ottelut Tanskaa ja Saksaa vastaan.

Leijonat oli viimeksi hävinnyt Sveitsille arvokisoissa Calgaryn olympialaisissa vuonna 1988. MM-kisojen edellinen tappio oli vuodelta 1972.

Pientä lohtua toi se, että Leijonien Sebastian Aho valittiin kisojen parhaaksi hyökkääjäksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)