Hän asuu Kaliforniassa Yhdysvalloissa. Hän ei puhu suomea. Hänellä on kuitenkin sekä Suomen että Yhdysvaltain kansalaisuus eli kaksois- kansalaisuus. Hän edustaa ensi vuonna olympialaisissa Suomea.
Armannon isä on suomalainen. Siksi Lizzie haluaa edustaa Suomea. Syynä on myös se, että Suomessa on vähemmän rullalautailijoita kuin Yhdysvalloissa. Siksi suomalaisen rullalautailijan on helpompi päästä olympialaisiin.
Yksi maailman parhaista
Rullalautailu on ensimmäistä kertaa olympialaisissa ensi vuonna Tokiossa Japanissa. Suomella joukkueessa skeittaavat Lizzie Armanto, Jaakko Ojanen ja Kasperi Kropsu.
Armanto on yksi maailman parhaista rullalautailijoista. Hän on voittanut monia arvostettuja kilpailuja. Rullalautailijat kilpailevat ulkona radoilla, jotka muistuttavat suomalaisten skeittipuistojen ratoja ja lumilautailun ratoja.
Lähteet HS, IS, IL
