Roope Tonteri lopettaa kilpailut

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.10.2020

Roope Tonteri on yksi Suomen parhaista lumilautailijoista. Nyt hän kertoo, miksi hän haluaa lopettaa kilpauransa.

Roope Tonteri on vasta 28-vuotias. Hän on voittanut useita mitaleja lumilautakisoissa. Mutta vain harvat tietävät, kuinka huonosti hän on voinut.

– Kilpailutilanne ja yleisö aiheuttivat minulle ahdistusta. En voinut nousta hissillä kilparadan alkuun. Ja minulla oli paniikkikohtaus kilpailun aikana. Tonteri työskentelee metsätöissä.

– Metsässä voin olla rauhassa ja tuntuu hyvältä mennä töihin. Miksi tekisin jotain, mikä tuntuu todella pahalta? Olen alkanut kilpailla rullalautailussa. Lumilautailusta on helpompi luopua, kun elämässä on muita tärkeitä asioita.

Lähde Suomen Lumilautaliitto ry

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste