Kuvassa on Cristiano Ronaldo ja Kultainen jalkapallo -palkinto.

Cristiano Ronaldo juhlii Kultainen jalkapallo -palkinnon kanssa.

Ronaldo on myös kallein

Maailman paras jalkapalloilija on yhtä arvokas kuin 16 000 henkilöautoa.

Portugalilainen Cristiano Ronaldo valittiin viime vuoden parhaaksi jalkapalloilijaksi maailmassa. Hän on luultavasti myös maailman kallein pelaaja.

Ronaldo pelaa Real Madridissa. Jos joku muu seura haluaa palkata hänet, pitää ottaa yhteyttä agentti Jorge Mendesiin. Hän hoitaa Ronaldon palkka-asiat.

Mendes sanoi vastikään BBC:n haastattelussa, että Ronaldo lähtee Madridista noin 400 miljoonalla eurolla. Sillä rahalla saa 16 000 Skoda Octaviaa, joka oli viime vuonna Suomen suosituin automalli. Suomessa otetaan käyttöön noin 6 000 uutta Octaviaa vuodessa. Ronaldon hinnalla saisi melkein kaikki uudet Octaviat kolmen vuoden ajan.

– Ronaldo on kaikkien aikojen paras pelaaja, Mendes perustelee hintapyyntöä BBC:lle. Mendes lupaa kuitenkin, että Ronaldo pysyy Realissa uransa loppuun asti.

Euroopan suurten jalkapallosarjojen siirtoikkuna oli auki tammikuun ajan. Kun ikkuna on auki, seurat saavat tehdä pelaajakauppoja.

Brittiläinen Chelsea teki tammikuun isoimmat kaupat. Maailmanmestari Andre Schürrle lähti Chelseasta 30 miljoonalla eurolla. Schürrlen uusi seura on saksalainen Wolfsburg.

Chelsea osti kolumbialaisen Juan Cuadradon 35 miljoonalla eurolla Fiorentinasta Italiasta. Summat ovat isoja, mutta pieniä Ronaldon hintalappuun verrattuna.

Lähteet STT, Iltasanomat, Trafi

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste