Rion kadut ovat täynnä poliiseja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.05.2014

Mistä tietää, että jalkapallon MM-kisat lähestyvät? Siitä, että Brasilian kadut täyttyvät poliiseista.

Rio de Janeiron kaduilla partioi yli 2 000 ylimääräistä poliisia. Poliisit ovat raskaasti aseistettuja.

Poliisijoukot varmistavat kaupungin turvallisuuden, kun jalkapallon MM-kisojen alkuun on enää kolme viikkoa.

Poliisi valvoo tehostetusti esimerkiksi kisojen päästadionin Maracanãnan läheisyydessä. Stadionilla pelataan sunnuntaina 13. heinäkuuta kisojen loppuottelu. Jalkapallon MM-kisat on maailman suurin urheilutapahtuma.

Jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. Brasilian MM-kisoissa on mukana 32 maailman parasta jalkapallomaata. Otteluita pelataan 12 Brasilian kaupungissa. Kuukauden aikana on luvassa 64 huippupeliä.

Jalkapallon MM-kisat alkavat Brasiliassa torstaina 12.kesäkuuta. Yle esittää kaikki kisojen ottelut suorina televisiossa. Avausottelu Brasilia-Kroatia alkaa TV2:ssa kello 21.10.

rel=”nofollow”>

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste