Mies käveli pallon kanssa favelassa eli köyhien ihmisten alueella lähellä Copacabanan rantaa Rio de Janeirossa. Taustalla näkyy poliisin erikoisjoukkoja.

Mies käveli pallon kanssa favelassa eli köyhien ihmisten alueella lähellä Copacabanan rantaa Rio de Janeirossa.

Rion kadut ovat täynnä poliiseja

Mistä tietää, että jalkapallon MM-kisat lähestyvät? Siitä, että Brasilian kadut täyttyvät poliiseista.

Rio de Janeiron kaduilla partioi yli 2 000 ylimääräistä poliisia. Poliisit ovat raskaasti aseistettuja.

Poliisijoukot varmistavat kaupungin turvallisuuden, kun jalkapallon MM-kisojen alkuun on enää kolme viikkoa.

Poliisi valvoo tehostetusti esimerkiksi kisojen päästadionin Maracanãnan läheisyydessä. Stadionilla pelataan sunnuntaina 13. heinäkuuta kisojen loppuottelu. Jalkapallon MM-kisat on maailman suurin urheilutapahtuma.

Jalkapallo on maailman suosituin urheilulaji. Brasilian MM-kisoissa on mukana 32 maailman parasta jalkapallomaata. Otteluita pelataan 12 Brasilian kaupungissa. Kuukauden aikana on luvassa 64 huippupeliä.

Jalkapallon MM-kisat alkavat Brasiliassa torstaina 12.kesäkuuta. Yle esittää kaikki kisojen ottelut suorina televisiossa. Avausottelu Brasilia-Kroatia alkaa TV2:ssa kello 21.10.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste