Kuvassa lumilautailija Rene Rinnekangas lentää ilmojen halki slopestylen kilpailussa.

Kuvassa lumilautailija Rene Rinnekangas lentää ilmojen halki slopestylen kilpailussa.

Rinnekangas menestyi lumilautailussa

Suomen Rene Rinnekangas tuli kolmanneksi lumilautailun MM-kisojen slopestyle-kilpailussa. Rinnekankaalla oli mahdollisuus mitaliin myös big airissa, mutta hän kaatui.

Pronssimitali oli Rinnekankaan ensimmäinen mitali MM-kisoissa.

– Se on iso asia, sanoi Rinnekangas kilpailun jälkeen.

Slopetyle on laji, jossa radalla on useita pieniä hyppyreitä, kaiteita ja kouruja. Lumilautailijat tekevät radalla erilaisia vaikeita temppuja.

Rinnekangas voitti big airin alkukilpailussa oman ryhmänsä. Loppukilpailu pidettiin tiistaina illalla Suomen aikaa. Rinnekankaan ensimmäinen hyppy onnistui hyvin. Hän kuitenkin kaatui kaksi muuta hyppyään. Rinnekangas jäi big airissa yhdeksänneksi.

Big airissa lumilautailija hyppää hyppyristä ja tekee ilmalennon aikana erilaisia temppuja.

Lumilautailun maailmanmestaruuskisat pidettiin Aspenissa Yhdysvalloissa.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste