Ranskan kannattajat riemuitsivat. Ranska voitti Islannin 5-2 ja pääsi neljän parhaan joukkoon.

Ranskan kannattajat riemuitsivat. Ranska voitti Islannin 5-2 ja pääsi neljän parhaan joukkoon.

Ranska pudotti Islannin

Ranska, Saksa, Portugal ja Wales jakavat mitalit jalkapallon Euroopan mestaruuskisoissa.

Jalkapallon EM-kisojen neljä parasta joukkuetta ovat nyt selvillä. Portugal pudotti Puolan jatkosta rangaistuspotkuilla.

Wales on EM-kisojen suurin yllättäjä. Se voitti Belgian maalein 3‑1. Belgia oli yksi ennakkosuosikeista.

Wales ja Portugal kohtaavat keskiviikkona. Kummallakin joukkueella on yksi tähtipelaaja, joka on muita parempi. Portugalilla on Cristiano Ronaldo ja Walesilla Gareth Bale. Kumpikin pelaa samassa seurajoukkueessa, Real Madridissa.

Saksa voitti Italian rangaistuspotkuilla tarkan ja tasaisen ottelun päätteeksi. Ranska puolestaan voitti Islannin ylivoimaisesti maalein 5‑2. Islannin joukkue ja sen kannattajat saivat paljon uusia ystäviä hienojen esitystensä takia.

Ranska ja Saksa pelaavat toisessa välierässä ensi torstaina. Loppuottelu pelataan ensi sunnuntaina.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste