Räikkönen nousi takaisin palkintopallille

Kimi Räikkönen aikoo voittaa Euroopassa.

Kimi Räikkönen palasi formula ykkösten kärkikahinoihin pitkästä aikaa Bahrainissa. Räikkönen ajoi loistavan kisan, hän sijoittui toiseksi. Räikkönen jäi vain reilun kolmen sekunnin päähän voittajasta. Kisan voitti Red Bullin Sebastian Vettel. Viimeksi Räikkönen oli palkintosijalla formuloissa vuonna 2009.

– Minulla oli tilaisuus jopa ohitukseen, valitsin kuitenkin väärin. Tämä oli hyvä tulos koko Lotuksen porukalle. Moni varmaan luuli, että me emme tiedä, mitä teemme. Näin Räikkönen totesi kilpailun jälkeen ja näpäytti samalla tallinsa arvostelijoita.

Räikkösen paluu formula ykkösiin ja hänen hyvä menestyksensä on vaikuttanut myönteisesti MTV3:n kauppaaman MAX-kanavapaketin myyntiin. Maksullisella kanavalla esitetään formulakisat suorana. Caterhamin Heikki Kovalainen ei pärjää aivan yhtä hyvin kuin Räikkönen. Hän oli kisan 17:s.

Saksalais-suomalainen Nico Rosberg voitti edellisen, Kiinan osakilpailun. Hän ajaa Mercedeksellä.

Seuraava F1-kisa ajetaan Espanjassa 13. toukokuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste