Formuloissa on tänä vuonna mukana taas kaksi suomalaista: Kimi Räikkönen ja Heikki Kovalainen. Räiikkönen voitti vuonna 2007 formuloiden maailmanmestaruuden. Hän on kuitenkin ajanut viime vuodet rallia maanteillä. Nyt hän tekee paluun ratakilpailuihin. Kimi Räikkönen ajaa Lotuksen F 1 -tallissa. Yleisesti arvioidaan, että Lotuksen auto ei ole yhtä hyvä kuin vaikkapa Ferrarin auto. Harva uskoo, että Räikkönen pystyy uusimaan mestaruutensa.
Räikkönen on kuitenkin ajanut testiajoissa hyvin. Kun hän oli ajanut yksissä testeissä päivän parhaan ajan, oli hän itsekin tyytyväinen suoritukseensa.
– Olisihan se voinut mennä huonomminkin, Räikkönen totesi.
Kimi Räikkösen paluu on kiinnostanut kovasti kansainvälistä lehdistöä. Toinen suomalainen Heikki Kovalainen ei ole ollut samanlaisen huomion keskellä. Kovalainen ajaa tällä kaudella pienessä Caterham-tallissa.
Heikki Kovalaisen autossa on ollut teknisiä ongelmia. Tämän takia testiajotkaan eivät ole menneet kovin hyvin.
