Qatarin rakennustyöläisten olot ovat huonot. Qatarin rakennustyöläiset ovat suurimassaksi osaksi siirtotyöläisiä, joille maksetaan huonoa palkkaa. Työ on vaarallista.

Qatarin ihmisoikeudet herättävät huolta

Qatar järjestää jalkapallon MM-kisat vuonna 2022. Qatar rakentaa kisojen takia stadioneita, lentokentän, teitä ja hotelleja

6 500 työläistä on kuollut Qatarissa työmailla, jotka liittyvät jalkapallon MM-kisoihin. Näin kirjoittaa englantilainen sanomalehti Guardian.

Qatariin on tullut tuhansia rakentajia Aasian maista. He saavat huonoa palkkaa. Työturvallisuudesta ei huolehdita. Ihmisoikeusjärjestöt vaativat, että kisat siirretään pois Qatarista.

Lähteet HS, Maailma.net

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste