- Ihan mahtava vuosi on takana, niin maajoukkueessa kuin Norwichissakin, sanoi Teemu Pukki. Hän voitti Vuoden urheilija -palkinnon.

- Ihan mahtava vuosi on takana, niin maajoukkueessa kuin Norwichissakin, sanoi Teemu Pukki. Hän voitti Vuoden urheilija -palkinnon.

Pukki oli viime vuoden paras urheilija

Jalkapalloilija Teemu Pukki valittiin viime vuoden Suomen parhaaksi urheilijaksi.

Jalkapalloilijat menestyivät muutenkin hyvin. Jalkapallon miesten maajoukkue oli vuoden paras joukkue. Maajoukkueen valmentaja Markku Kanerva oli vuoden paras valmentaja.

Vuoden parhaat urheilijat palkittiin Urheilugaala-juhlassa viime viikolla. Urheilutoimittajat valitsevat parhaat urheilijat joka vuosi.

Teemu Pukki sai Vuoden urheilijan palkinnon kahden saavutuksen takia. Ensin Pukin seura Norwich nousi Englannin mestaruussarjasta Valioliigaan. Pukki teki eniten maaleja mestaruussarjassa.

Toiseksi Pukki oli paras pelaaja Suomen maajoukkueessa. Pukki teki 10 maalia karsintaotteluissa EM-kisoihin. Pukin maalien avulla Suomi pääsi ensimmäisen kerran miesten jalkapallon EM-kisoihin. Maajoukkueen maalivahti Lukas Hradecky sai toiseksi eniten ääniä, kun urheilutoimittajat äänestivät Vuoden urheilijasta.

Kevin Lankinen on hyvä esikuva

Jääkiekkoilija Kaapo Kakko sai vuoden nuoren urheilijan palkinnon. Hän pelasi Leijonissa eli maajoukkueessa, joka voitti jääkiekon maailmanmestaruuden.

Leijonien maalivahti Kevin Lankinen palkittiin vuoden esikuvana. Lankinen on innokas lukija. Hän kannustaa nuoria lukuharrastuksen pariin.

Sykähdyttävimmäksi urheiluhetkeksi valittiin jalkapallo-ottelu Suomi–Liechtenstein-ottelu. Huuhkajat eli jalkapallon maajoukkue voitti ottelun. Voitto varmisti paikan EM-kisoihin.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Pukki oli viime vuoden paras urheilija”

  1. Stafsulaj

    Jääkiekkoilija Kaapo Kakko sai vuoden nuoren urheilijan palkinnon. Hän pelasi Leijonissa eli maajoukkueessa, joka voitti jääkiekon maailmanmestaruuden. Ja puki oli jalkapalloilija viime vuoden Suomen parhaaksi urheilijaksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste