Portugalin pelaajat juhlivat Euroopan mestaruutta. Kuvassa pokaali on Cristiano Ronaldon käsissä.

Portugalin pelaajat juhlivat Euroopan mestaruutta. Kuvassa pokaali on Cristiano Ronaldon käsissä.

Portugal on Euroopan mestari

Portugal voitti jalkapallon Euroopan mestaruuden, vaikka Cristiano Ronaldo loukkaantui jo loppuottelun alussa.

EM-kisojen loppuottelussa kohtasivat sunnuntai-iltana Ranska ja Portugal. Ranska oli parempi ensimmäisellä puoliajalla, mutta se ei tehnyt maaleja.

Ottelu sai yllättävän käänteen, kun peliä oli pelattu vain 20 minuuttia. Portugalin paras pelaaja Cristiano Ronaldo loukkasi polvensa. Hän joutui jättämään ottelun kesken.

Toisella puoliajalla kumpikaan joukkue ei tehnyt maaleja. Jatkoajalla ottelun ratkaisi komealla laukauksella Portugalin hyökkääjä Eder.

– Tämä palkinto on kaikille portugalilaisille, kaikille siirtolaisille, kaikille ihmisille, jotka uskoivat meihin, sanoi Cristiano Ronaldo ottelun jälkeen.

Ronaldo voitti nyt ensimmäisen arvoturnauksen Portugalin maajoukkueessa. Real Madridissa hän on voittanut jo kaiken mahdollisen.

Kisojen paras maalintekijä oli Ranskan Antoine Griezmann. Hän teki kuusi maalia.

Tappio loppuottelussa  harmitti Griezmannia.

– Osuimme tolppaan ja minullakin oli paikkoja tehdä maali. Se on turhauttavaa, harmitteli Griezmann ottelun jälkeen.

– Voimme olla ylpeitä joukkueestamme ja siitä, mitä teimme. Tämä oli hyvä turnaus, Griezman sanoi.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Portugal on Euroopan mestari”

  1. krista komulainen

    hyvä

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste