EM-kisojen loppuottelussa kohtasivat sunnuntai-iltana Ranska ja Portugal. Ranska oli parempi ensimmäisellä puoliajalla, mutta se ei tehnyt maaleja.
Ottelu sai yllättävän käänteen, kun peliä oli pelattu vain 20 minuuttia. Portugalin paras pelaaja Cristiano Ronaldo loukkasi polvensa. Hän joutui jättämään ottelun kesken.
Toisella puoliajalla kumpikaan joukkue ei tehnyt maaleja. Jatkoajalla ottelun ratkaisi komealla laukauksella Portugalin hyökkääjä Eder.
– Tämä palkinto on kaikille portugalilaisille, kaikille siirtolaisille, kaikille ihmisille, jotka uskoivat meihin, sanoi Cristiano Ronaldo ottelun jälkeen.
Ronaldo voitti nyt ensimmäisen arvoturnauksen Portugalin maajoukkueessa. Real Madridissa hän on voittanut jo kaiken mahdollisen.
Kisojen paras maalintekijä oli Ranskan Antoine Griezmann. Hän teki kuusi maalia.
Tappio loppuottelussa harmitti Griezmannia.
– Osuimme tolppaan ja minullakin oli paikkoja tehdä maali. Se on turhauttavaa, harmitteli Griezmann ottelun jälkeen.
– Voimme olla ylpeitä joukkueestamme ja siitä, mitä teimme. Tämä oli hyvä turnaus, Griezman sanoi.
Lähde STT
hyvä
Oli kivaa kun RONALDO loukkaantuu