Pittsburgh vei Stanley Cupin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.06.2016

Jääkiekon NHL-liigan mestaruuden voitti Pittsburgh Penguins.

Penguins voitti kuudennessa ottelussa San Jose Sharksin 3‑1. Penguinsin joukkueessa pelaa suomalainen puolustaja Olli Määttä.

‑ Pelasimme ihan älyttömän hyvin, sanoi Määttä voiton jälkeen.

Määttä on kotoisin Jyväskylästä. Hän on pelannut NHL:ssä vuodesta 2013.

NHL:n mestaruus eli Stanley Cup meni Pittsburghiin jo neljännen kerran. Joukkueessa pelaa nykyisin monta jääkiekon supertähteä. Kuuluisimpia ovat Sidney Crosby, Jevgeni Malkin, Phil Kessel ja Nick Bonino.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)