Kuvassa Pittsburgh Penguinsin puheenjohtaja Mario Lemieux onnittelee Olli Määttää Stanley Cupin voiton takia.

Pittsburgh Penguinsin puheenjohtaja Mario Lemieux (kuvassa oikealla) onnittelee Olli Määttää Stanley Cupin voiton takia.

Pittsburgh vei Stanley Cupin

Jääkiekon NHL-liigan mestaruuden voitti Pittsburgh Penguins.

Penguins voitti kuudennessa ottelussa San Jose Sharksin 3‑1. Penguinsin joukkueessa pelaa suomalainen puolustaja Olli Määttä.

‑ Pelasimme ihan älyttömän hyvin, sanoi Määttä voiton jälkeen.

Määttä on kotoisin Jyväskylästä. Hän on pelannut NHL:ssä vuodesta 2013.

NHL:n mestaruus eli Stanley Cup meni Pittsburghiin jo neljännen kerran. Joukkueessa pelaa nykyisin monta jääkiekon supertähteä. Kuuluisimpia ovat Sidney Crosby, Jevgeni Malkin, Phil Kessel ja Nick Bonino.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.