Pikkuleijonille taas maailmanmestaruus

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.04.2016

Suomen nuoret leijonat ovat maailman parhaita. Suomen alle 18-vuotiaiden jääkiekkomaajoukkue vei MM-kultaa varhain maanantaiaamuna.

Pikkuleijonat murskasi loppuottelussa Ruotsin tylysti 6–1. Maailmanmestaruus oli Suomen alle 18-vuotiaiden ikäluokan kolmas. Kisat pelattiin Yhdysvaltojen Grand Forksissa.

Koko Suomen joukkue pelasi äärimmäisen hyvin. Joukkueen ykköspelaajaksi nousi 17-vuotias Jesse Puljujärvi. Puljujärvi teki ottelussa hattutempun eli kolme maalia. Puljujärvi oli jo aiemmin tänä vuonna alle 20-vuotiaiden joukkueessa, joka voitti MM-kultaa. Kisat pelattiin vuodenvaihteessa Helsingissä.

Toinen turnauksen täydellinen suomalainen oli Eeli Tolvanen. Hän teki kisoissa seitsemän maalia. Ruotsalaiset lehdet ylistivät maanantaina Suomen joukkuetta. Naapurimaassa ihmeteltiin erityisesti Jesse Puljujärveä. Hän on ruotsalaisten mukaan kuin kokenut NHL-ammattilainen junioreiden joukossa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Pikkuleijonille taas maailmanmestaruus”

  1. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.nääs

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste