Pesäpallokausi alkoi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 22.05.2019

Naisten ja miesten superpesiskaudet ovat käynnissä. Sarjoissa on mukana monta mestarisuosikkia.

Superpesiksen joukkueiden pelinjohtajat arvioivat ennen kauden alkua, mitkä seurat menestyvät parhaiten tällä kaudella. Pelinjohtajien mielestä sekä naisten että miesten puolella on monia vahvoja joukkueita.

Miesten Superpesiksen valta vaihtui vihdoin viime syksynä. Vimpelin Veto ja Sotkamon Jymy veivät yhdeksän edellistä mestaruutta. Vuonna 2019 miesten mestaruuden voitti kuitenkin Joensuun Maila. Se oli Joensuun seurahistorian ensimmäinen mestaruus. Pelinjohtajat veikkaavat, että Joensuu on vahvoilla myös tällä kaudella.

Kirittäret naisten suosikki Jyväskylä ja Lapua ovat hallinneet naisten pesäpallosarjaa koko 2000-luvun ajan. Hallitseva mestari Kirittäret Jyväskylästä on myös tämän kauden suurin mestarisuosikki. Pelinjohtajat uskovat, että Porin Pesäkarhut on lähes yhtä vahva joukkue kuin Kirittäret.

Muita suosikkeja naisten sarjassa ovat Pattijoen Urheilijat Raahesta ja Manse PP Tampereelta. Yllättäjiä voivat olla Lapuan Virkiä ja Seinäjoen Maila-Jussit.

Naisten sarjan viimeiset ottelut ovat 15.9. Miesten sarjan viimeiset ottelut ovat 22.9.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)