Pekka Koskela on Suomen paras pikaluistelija.

Pekka Koskela on Suomen paras pikaluistelija.

Pekka Koskela on voittanut jo kaksi kisaa

Pekka Koskelan reisivamma hidastaa luistelijan hyvää menestystä.

Pekka Koskela palasi pikaluistelun maailman-cupiin, ja paluu onnistui täydellisesti. Koskela oli reisivamman takia toipilas. Toissa viikolla hän kuitenkin luisteli Japanin Naganossa voittoon sekä 500 että 1 000 metrillä. Koskela on maailmancupeissa sijoilla kolme ja neljä.

– Piti aluksi pohtia, kuinka täysillä uskallan luistella. Nyt tunnelmat ovat ihan tyynet ja tavalliset. Pientä värinää tuntuu etureidessä, Koskela kertasi kisan jälkeen.

Kilpailun jälkeen selvisi kuitenkin, että Koskelan reiden lähentäjälihas revähti samasta kohtaa kuin aiemmin. Tästä syystä pikaluistelija jätti väliin ainakin viime viikonlopun maailmancupin kilpailut.

Koskelan jalka tutkitaan Suomessa. Arvion tekee tunnettu urheilulääkäri Ilkka Tulikoura.

– Olen luottavaisella mielellä. Jalka ei tuntunut lainkaan pahalta kilpailun jälkeen, Koskela pohti ennen tutkimuksia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste