Marianne Vikkula, valmentaja Anneli Laine-Näätänen (keskellä) ja Jenny Pennanen tähtäävät Lahden MM-kisoihin.

Marianne Vikkula, valmentaja Anneli Laine-Näätänen (keskellä) ja Jenny Pennanen tähtäävät Lahden MM-kisoihin.

Ovo Team tähtää kultaan

Vain kulta riittää Ovo Teamille joukkuevoimistelun MM-kilpailuissa.

Ovo Team on espoolaisen liikuntaseuran Olarin voimistelijoiden paras aikuis- joukkue. Nyt tähtäimessä ovat joukkuevoimistelun maailman- mestaruuskilpailut, jotka järjestetään Lahdessa 6.–9. kesäkuuta.

Kaksitoista tyttöä treenaa vähintään kahdeksan kertaa viikossa, että heistä tulisi kaikkein parhaita. Tytöt ovat iältään 17–22-vuotiaita.

Joukkuevoimistelu on laji, jossa seitsemästä kymmeneen voimistelijaa esittää voimisteluohjelman musiikin tahtiin. Tuomarit antavat pisteitä ohjelman vaikeusasteesta. He arvioivat sekä esityksen taiteellista että teknistä toteutusta.

Ovo Teamin koreografian on suunnitellut Reija Väre. Hän on saanut inspiraation koreografiaan Kalevalan tarinasta, jossa kerrotaan ilmojen jumalatteresta Ilmattaresta.

Ovo Teamissa ei mahtailla, kun joukkueessa puhutaan kullasta. Olarin voimistelijoiden joukkue on aikaisemmin voittanut seitsemän kultaa, yhden hopean ja yhden pronssin MM-kilpailuissa.

– Meidän täytyy kuitenkin päästä aivan huipulle. Venäläiset joukkueet ovat voittaneet kaiken sekä MM-kilpailuissa että maailmancupissa viime vuosina, kertoo Ovo Temin päävalmentaja Anneli Laine-Näätänen.

Jenny Pennanen osallistuu MM-kilpailuihin ensimmäistä kertaa tänä vuonna. – Se on kauan ollut unelmani. Olen iloinen ja yllättynyt, että saan olla mukana jo nyt, 17-vuotias Jenny sanoo.

Marianne Vikkula on joukkueen kapteeni ja kokenut voimistelija.

– Tämä on jo viides kerta MM-kisoissa, ja silti jännittää! ?

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste