Olympiatuli matkalla

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.05.2016

Rio de Janeiron kesäolympialaisten olympiatuli on syttynyt.

Tuli sytytettiin perinteisin menoin muinaisessa Olympiassa Kreikassa 21. huhtikuuta. Olympiatulen sytyttämisestä alkoi kolmen kuukauden soihtuviesti. Viesti huipentuu 5. elokuuta Rion kisojen avajaisiin Brasiliassa. Brasiliassa viestiin osallistuu kaikkiaan 12 000 soihdunkantajaa.

– Nämä olympiakisat ovat viesti toivosta vaikeina aikoina, Kansainvälisen olympiakomitean puheenjohtaja Thomas Bach sanoi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)