Olympiastadion uusitaan

Teksti: HV
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.02.2012

Suomen suurin urheiluareena on korjauksen tarpeessa. Rahaa siihen tarvitaan reilusti yli 200 miljoonaa.

Helsingin olympiastadion on Suomen suurin urheiluareena. Stadion sijaitsee Helsingin Töölössä, parin kilometrin päässä ydinkeskustasta. Se oli vuoden 1952 kesäolympialaisten keskuspaikka.

Stadion täyttää ensi vuonna 75 vuotta, ja on nyt perusteellisen remontin tarpeessa. Stadionin ylläpitäjät ovat laskeneet, kuinka paljon korjaus tulee maksamaan. Hankeen hinta on huikea 242 miljoonaa euroa. Tavoite on, että kuluista puolet maksaa Helsingin kaupunki ja puolet Suomen valtio.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste