Kuvassa nuoret skeittaavat Eläintarhan skeittipuistossa Helsingissä.

Nuorten liikunnan puute huolestuttaa

Lasten ja nuorten liikunta on vähentynyt korona-aikana. Nuoriso halutaan takaisin urheilukentille.

Olympiakomitean toimitusjohtaja Mikko Salonen vaatii, että päättäjät muistavat lapsia ja nuoria. Salosen mukaan lasten ja nuorten liikunta- ja urheilutapahtumat täytyy aloittaa heti. Rajoitusten purkaminen on tärkeää lasten ja nuorten hyvinvoinnin takia.

Olympiakomitea haluaa aikaistaa myös aikuisten harrastus- ja liikuntatoiminnan avaamista laajasti.

– Aikuisten pitää pystyä aloittamaan ryhmäliikunta ulkona toukokuussa. Ihmisten pitää liikkua ja urheilla, Salonen sanoo.

Kaikkien alle 20-vuotiaiden lasten ja nuorten harrastustoiminta ulkona on jälleen sallittua myös pääkaupunkiseudulla 19. toukokuuta alkaen.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.