Kuvassa nuoret skeittaavat Eläintarhan skeittipuistossa Helsingissä.

Nuorten liikunnan puute huolestuttaa

Lasten ja nuorten liikunta on vähentynyt korona-aikana. Nuoriso halutaan takaisin urheilukentille.

Olympiakomitean toimitusjohtaja Mikko Salonen vaatii, että päättäjät muistavat lapsia ja nuoria. Salosen mukaan lasten ja nuorten liikunta- ja urheilutapahtumat täytyy aloittaa heti. Rajoitusten purkaminen on tärkeää lasten ja nuorten hyvinvoinnin takia.

Olympiakomitea haluaa aikaistaa myös aikuisten harrastus- ja liikuntatoiminnan avaamista laajasti.

– Aikuisten pitää pystyä aloittamaan ryhmäliikunta ulkona toukokuussa. Ihmisten pitää liikkua ja urheilla, Salonen sanoo.

Kaikkien alle 20-vuotiaiden lasten ja nuorten harrastustoiminta ulkona on jälleen sallittua myös pääkaupunkiseudulla 19. toukokuuta alkaen.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste