Teuvo Teräväinen (oikealla) pelaa Chicago Blackhawksissa.

Nuori tähtihyökkääjä

Teuvo Teräväinen on Chicago Blackhawksin hyökkääjä. Teräväinen pelasi aiemmin Jokereissa.

Teuvo Teräväinen on vasta 21-vuotias hyökkääjä. Silti hän on ehtinyt jo voittaa NHL:n mestaruuden. Teräväinen sai NHL:n mestaruus- pokaalin eli Stanley Cupin viime keväänä. Hän oli pelannut silloin vasta yhden kauden joukkueessaan Chicago Blackhawksissa. Nyt Teräväinen tavoittelee joukkueensa kanssa toista pokaalia.

– Takana on mahtava kesä. Harjoittelu onnistui hyvin, vaikka oli paljon kaikenlaista hulinaa, Teräväinen kertoo Helsingin Sanomissa.

Teräväinen on Helsingin Kojoottien kasvatti. Hän siirtyi juoniori-ikäisenä Jokereihin. Teräväinen on voittanut myös nuorten maailmanmestaruuden. Hänen seurakaverinsa pitävät Teräväistä erittäin lahjakkaana jääkiekkoilijana.

Lähteet STT, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste