Teuvo Teräväinen (oikealla) pelaa Chicago Blackhawksissa.

Nuori tähtihyökkääjä

Teuvo Teräväinen on Chicago Blackhawksin hyökkääjä. Teräväinen pelasi aiemmin Jokereissa.

Teuvo Teräväinen on vasta 21-vuotias hyökkääjä. Silti hän on ehtinyt jo voittaa NHL:n mestaruuden. Teräväinen sai NHL:n mestaruus- pokaalin eli Stanley Cupin viime keväänä. Hän oli pelannut silloin vasta yhden kauden joukkueessaan Chicago Blackhawksissa. Nyt Teräväinen tavoittelee joukkueensa kanssa toista pokaalia.

– Takana on mahtava kesä. Harjoittelu onnistui hyvin, vaikka oli paljon kaikenlaista hulinaa, Teräväinen kertoo Helsingin Sanomissa.

Teräväinen on Helsingin Kojoottien kasvatti. Hän siirtyi juoniori-ikäisenä Jokereihin. Teräväinen on voittanut myös nuorten maailmanmestaruuden. Hänen seurakaverinsa pitävät Teräväistä erittäin lahjakkaana jääkiekkoilijana.

Lähteet STT, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.