Nooralotta Neziri on Vuoden esikuva

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.04.2014

Aitajuoksija Nooralotta Neziri palkittiin Urheilugaalassa Vuoden esikuvana.

Nezirin palkitsemiseen vaikutti hänen taustansa. Neziri joutui seitsemänvuotiaana perheensä kanssa vakavaan hirvikolariin. Hänen äitinsä sai onnettomuudessa pysyvän vamman. Nooralotta piti lapsena huolta pikkuveljestään ja kahdesta pikkusiskostaan.

Lapsuuden kokemukset ja hänen taustansa ovat muokanneet Neziristä sisukkaan harjoittelijan. Nezirin isä tuli Suomeen Makedoniasta vuonna 1991. Balkanilaiset juuret ovat näkyneet Nezirin käytöksessä. Aiemmin hän saattoi raivostua epäonnistuneen suorituksen jälkeen niin paljon, että kiroili.

– Häpeän kyllä niitä purkauksia jälkeenpäin.

Nooralotta Neziriä kuvataan intohimoiseksi harjoittelijaksi. Hän harjoittelee jopa niin innokaasti, että valmentajan täytyy välillä jarrutella intoa.

– Jotkut sanovat, että suomalaiset urheilijat eivät harjoittele tarpeeksi kovaa. Minun kohdallani se ei taida pitää paikkaansa.

Neziri juoksi viime vuonna yleisurheilun MM-kisoissa Moskovassa 100 metrin aitajuoksun uuden Suomen ennätyksen 13,06 sekuntia. Tämän vuoden elokuussa järjestetään yleisurheilun EM-kisat Sveitsin Zürichissä. Nezirin tavoitteena on päästä loppukilpailuun ja sijoittua kahdeksan parhaan joukkoon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)