Maailmanmestari Nico Rosberg ja hänen vaimonsa Vivian Sibold juhlivat sunnuntaina.

Nico Rosberg voitti maailmanmestaruuden

Nico Rosberg on F1-autoilusarjan maailmanmestari. Rosberg varmisti maailmanmestruutensa sunnuntaina Abu Dhabin osakilpailussa.

Nico Rosberg edustaa Saksaa. Hänellä on kuitenkin myös Suomen kansalaisuus. Nico Rosbergin isä on suomalainen Keke Rosberg. Keke Rosberg voitti F1-sarjan maailmanmestaruuden vuonna 1982. Keke oli ensimmäinen suomalainen, joka voitti maailmanmestaruuden formula ykkösissä.

Nico Rosberg voitti ensimmäisen maailmanmestaruutensa. Hän ajaa Mercedes-tallissa.

Kimi Räikkönen jäi F1-sarjan kuljettajien pisteissä viidenneksi. Kausi oli Räikköselle pettymys. Waltteri Bottas oli sarjassa kahdeksanneksi paras.

F1-sarja jatkuu ensi vuonna. Vuoden 2017 ensimmäinen osakilpailu ajetaan Australiassa 26. maaliskuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste