Maailmanmestari Nico Rosberg ja hänen vaimonsa Vivian Sibold juhlivat sunnuntaina.

Nico Rosberg voitti maailmanmestaruuden

Nico Rosberg on F1-autoilusarjan maailmanmestari. Rosberg varmisti maailmanmestruutensa sunnuntaina Abu Dhabin osakilpailussa.

Nico Rosberg edustaa Saksaa. Hänellä on kuitenkin myös Suomen kansalaisuus. Nico Rosbergin isä on suomalainen Keke Rosberg. Keke Rosberg voitti F1-sarjan maailmanmestaruuden vuonna 1982. Keke oli ensimmäinen suomalainen, joka voitti maailmanmestaruuden formula ykkösissä.

Nico Rosberg voitti ensimmäisen maailmanmestaruutensa. Hän ajaa Mercedes-tallissa.

Kimi Räikkönen jäi F1-sarjan kuljettajien pisteissä viidenneksi. Kausi oli Räikköselle pettymys. Waltteri Bottas oli sarjassa kahdeksanneksi paras.

F1-sarja jatkuu ensi vuonna. Vuoden 2017 ensimmäinen osakilpailu ajetaan Australiassa 26. maaliskuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.