Nico Rosberg voitti maailmanmestaruuden

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 29.11.2016

Nico Rosberg on F1-autoilusarjan maailmanmestari. Rosberg varmisti maailmanmestruutensa sunnuntaina Abu Dhabin osakilpailussa.

Nico Rosberg edustaa Saksaa. Hänellä on kuitenkin myös Suomen kansalaisuus. Nico Rosbergin isä on suomalainen Keke Rosberg. Keke Rosberg voitti F1-sarjan maailmanmestaruuden vuonna 1982. Keke oli ensimmäinen suomalainen, joka voitti maailmanmestaruuden formula ykkösissä.

Nico Rosberg voitti ensimmäisen maailmanmestaruutensa. Hän ajaa Mercedes-tallissa.

Kimi Räikkönen jäi F1-sarjan kuljettajien pisteissä viidenneksi. Kausi oli Räikköselle pettymys. Waltteri Bottas oli sarjassa kahdeksanneksi paras.

F1-sarja jatkuu ensi vuonna. Vuoden 2017 ensimmäinen osakilpailu ajetaan Australiassa 26. maaliskuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste